دستگاه های پوز فروشگاهی

دستگاه های پوز فروشگاهی

معرفی و بررسی دستگاه های پوز فروشگاهی
دستگاه های پوز فروشگاهی

دستگاه های پوز فروشگاهی

معرفی و بررسی دستگاه های پوز فروشگاهی

انواع صندوق های مکانیزه فروش

در مقاله های گذشته ما با سیستم اتوماسیون فروشگاهی و صندق های پوز اشنا شدیم و از اهمیت ان ها برای فروشگاه ها اگاه شدیم  در این مقاله از انواع سیستم های پوز و صندق های فروش  صندق مکانیزه  ٍECR رو بررسی میکنیم.


   
 1- ECR : Electronic Cash Register

این دستگاه ها در اصل نسل بعدی ماشین حساب های هستند که علاوه بر محاسبات جمع و تفریق ماشین حسابها عادی ، با استفاده از حافظه داخلی و یک صفحه کلید امکان ذخیره قیمت تعداد محدودی از کالاها ، میزان فروش روزانه و ثبت میزان دریافتی صندوق و صدور فاکتور را برای کاربر فراهم می کنند ، در واقع می توان گفت اولین نسل POS ، ECR است که اگر در داروخانه ها قدیمی شهرتان گشتی بزنید حتماً موقع پرداخت پول به صندوق داروخانه با مدل های ابتدایی ECR ها مواجه خواهید شد و در زمان ثبت دریافت پول از شما و گذاشتن وجه نقد در کشوی مربوطه صدای “دینگ” به معنای هشدار باز شدن کشوی پول را خواهید شنید .

آیا می دانید علت صدای “دینگ” در POS های قدیمی چیست ؟ اساساً یکی از ویژگی های ابتدایی POS وجود صدای دینگ در هنگام باز شدن مخزن پول اش است ، زیرا در گذشته این کار به صاحب فروشگاه هشدار می دهد که درب مخزن پول باز شده وهمچنین از نظر روانی برای مشتری حُکم تاییده دریافت وجه نقد را دارد.

۱

امروزه این نسل از صندوق ها با پیشرفت تکنولوژی ارتقاء یافته و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

با توجه به ساختار ضعیف سخت افزاری در این نوع از پوزها از نرم افزارهای خاصی استفاده می شود که معمولاً شرکت تولید کننده به صورت ویژه طراحی کرده لذا در این سیستم ها امکان استفاده از نرم افزارهای متنوع و نصب سیستم عامل ویندوز وجود ندارد .

به دلیل سادگی عملکرد و عدم نیاز به دانش کاربری کامپیوتر و همچنین قیمت های پایین این نسل از صندوق های مکانیزه فروش در کسب و 
کارهای کوچک همچنان طرف داران خاص به خود را دارد.

مزایا :

1- سادگی عملکرد

2- ارزان بودن قیمت

معایب :

1- عدم امکان نصب نرم افزارهای مالی و فروشگاهی

2- عدم امکان استفاده از نمایشگرهای لمسی

3- کاربری محدود

4- استفاده به صورت تک کاربره


جهت بازدید از محصولات ما و همچنین اطلاع از قیمت و خرید آن به وبسایت فروشگاهی ما مراجعه کرده.

sadrpos.ir

تلفن تماس: 09122506348

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.